Paris/ Chalayan-Dior

Paris fashion week fırtınaları moda dünyasında sürerken, Chalayan podyumda gürledi. Geometrik şekillerin ve hatların kullanıldığı koleksiyonda sadelik mide bulandırıcıydı.


Ama gerek kullanılan renkler gerekse bay Çağlayanın bu duruşu Paris podyumlarında dediğim gibi gürlemesini sağladı. Eğer biraz milliyetçi, olup Türkiye penceresinden bakarsam Dilek Hanif ve Arzu Kaprol gibi isimlerin Hüseyin ile yarışamayacağı kanısına kapılıyorum. Hemde her defasında !


 Gerekse max-minimalist tutumları, gerekse podyumdaki tavırları ile Chalayan'ın esrarengiz havasına, sadeliğindeki mide bulandırıcı tavıra ve cool'luğu ile ulaşılmaz hale geliyor.


Dior ise kendini tekrarlamaktan başka hiç bir şey yapmıyor. Ne düşünüyor bilmiyorum ama "Tarih tekerrürden ibarettir." ifadesi ile hareket ediyorsa, yanlış !


Dior, Chanel, Valentino gibi markaların tarihe bakıp ilham almaktan çok alışagelinmemiş şeyler yapılmalı diye düşünüyorum. Mesela Prada ! İlhamı arabalar ve kadınlarda buldu ve akıllardan zor silinecek stilettolar yarattı. Peki ya Dior ne yapıyor ? Fransız elegan kadınını yeniden replike ederek allayıp pullayıp önümüze getiriyor.


Chanel ve Dior'un birbirinden aldığı ilhamlar tarihin spesifik noktalarından olmasa harika olabilir.Ben Dior'da artık silinmiş Galliano izleri görmek istemiyorum ya da Monsieur Dior'un new look'undan parizyen havalarda çizilmiş fransız asilzadesi kadınlarda görmek istemiyorum. Ben o Dior'un Dior olduğu zamanları geri istiyorum.


Bu ne be ? Afedersinizde BOK gibi. Bence Dior  2013 için hazırladığı bu koleksiyonu fransız yetimhanesine bağışlasın. Onlarda yerbezi yaparlar şahsi fikrimce.


efegeozden

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Bir erkeğin tasarıma ve modaya böylesine bir bakış açısı taşıması hem şaşırttı hem sevindirdi beni. Tebrik etmeden geçemicem..

efegeozden dedi ki...

Çok teşşekkür ederim. :) Sizlerden bunu duymakda beni sevindirdi. :)